Ako skĺbiť vrcholový šport so stredoškolským štúdiom?
Alica Poljovková, žiačka III. IT (študijný odbor inteligentné technológie), nielen študuje ale aj športuje, a to na vrcholovej úrovni. Opýtali sme sa jej, ako sa dá spojiť stredoškolské štúdium a vrcholový šport.
Akému športu sa venuješ?
Od 11-tich rokov sa venujem športovej streľbe. Prvé 2 roky to bola len poškolská aktivita, na ktorú som chodila len kvôli mojej najlepšej kamoške, no neskôr som v tomto športe našla aj vášeň a motiváciu zlepšovať sa.
Kedy si sa začala venovať streľbe? Skúšala si aj iné športy?
Strieľať som začala v 6. ročníku na základnej škole, kde bol tento šport už dlhé roky podporovaný a trénovali ho skúsení učitelia. Pred streľbou som sa nebála vyskúšať každý jeden krúžok a do každého som sa prihlásila a zúčastňovala sa ho aspoň jeden rok poctivo. Najviac ma pred streľbou zaujali ľudové tance, hip hop, tenis, programovací krúžok Baltik a kúsok aj futbal.
Zosumarizuj svoje úspechy. Aké sú tvoje športové ciele do budúcna?
Zatiaľ môj najväčší osobný úspech bol, keď som sa umiestnila 18. na Majstrovstvách sveta v Egypte v minulom roku. Samozrejme, mojím cieľom je dostať sa jedného dňa na olympiádu a prípadne vyhrať nejakú medailu.
Prečo si si vybrala SPŠJM a odbor inteligentné technológie?
Ako som už spomínala, jedným z mojich obľúbených krúžkov bol práve programovací krúžok Baltik. Od mallička ma k počítačom hnala moja bývala triedna učiteľka, ktorá ma v tom aj podporila a vďaka nej som sa z Baltiku dostala na medzinárodné kolo v Poľsku. Odvtedy ma už iné smery nezaujímali. Pôvodne som chcela nastúpiť na odbor sieťové a informačné technológie, no v poslednú chvíľu som sa rozhodla vyskúšať niečo nové a neľutujem to.
Čo ťa v škole najviac baví?
Najviac ma bavia odborné predmety, ako napríklad databázové systémy a programovanine. A ešte aj matematika.
Je náročné spojiť štúdium so športom?
Keďže táto škola nemá individuálny študijný plan, tak je veľmi ťažké dobiehať predmety, na ktorých potrebujete počuť učiteľa vysvetľovať dané učivo. Najhoršie je na tom moja nemčina, pri ktorej potrebujem byť na hodine a počuť pani učiteľku rozpávať a precvičovať s nami úlohy. Som však vďačná za pochopenie zo strany mojich učiteľov, ktorí mi to robia o niečo ľahšie.